Однією з форм роботи з інтелектуально обдарованою молоддю є Мала академія наук України, де виховано багато талановитих учених, державних діячів, творчих індивідуумів різних фахів. Мала академія наук України (далі МАН чи Мала академія) – це структурна складова системи позашкільної освіти, яка сприяє виявленню здібностей, обдарувань, і самовизначенню та реалізації особистості засобами залучення до пошукової, експериментальної, дослідницької роботи в різних галузях науки і техніки, забезпечує її творчий, інтелектуальний, духовний розвиток, професійну орієнтацію, підготовку до майбутньої професійної та громадської діяльності.
Мета МАН – поглиблення науково-практичних знань із галузевих наук у секціях і наукових товариствах, подальше зміцнення наукових зв’язків між шкільною молоддю і науковими установами. Педагогічний процес у МАН має свої особливості, які відрізняють його від звичайних уроків у школі. І перш за все це те, що плани й програми наукових гуртків, клубів, секцій, на відміну від стабільних навчальних програм, охоплюють такі галузі знань і практичної діяльності, які виходять за межі уроку, враховуючи індивідуальні інтереси та творчий потенціал конкретної дитини.
МАН здійснює освітню і наукову діяльність у позаурочний та позашкільний час, об’єднуючи за принципами добровільності й доступності учнів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ-го та ІІІ-го ступенів, ліцеїв, гімназій, вищих навчальних закладів зазвичай І-ІІ рівнів акредитації та інших типів освітніх і наукових закладів, віком зазвичай до 21 року.
Основними завданнями Малої академії наук України є:
- пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих, талановитих учнів;
- виховання свідомого громадянина України;
- створення умов для творчого, інтелектуального, духовного самовдосконалення учнів та його стимулювання;
- формування у учнів умінь та навичок культури наукового дослідження;
- формування соціально-адаптованої особистості, її громадського досвіду;
- пропаганда наукових досліджень учнів та захист їх авторських прав і інтересів;
- задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні та творчій самореалізації.
У 2004 за ініціативою Президії МАН та за підтримки Міністерства освіти і науки України був створений державний позашкільний навчальний заклад Мала академія наук учнівської молоді, який на сьогодні координує діяльність територіальних відділень, організовує роботу Вищої школи МАН України, всеукраїнські масові заходи, здійснює виплату президентських стипендій кращим учням МАН, переможцям Всеукраїнських конкурсів наукових робіт та олімпіад.
На сьогоднішній день Мала академія наук України об‘єднує 27 територіальних відділень обласного рівня, які керують роботою близько 1000 районних територіальних відділень та наукових товариств учнів.
Пройшовши кількарічну підготовку кращі учні Малої академії приймають участь у щорічному загальнонаціональному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, який проходить в три етапи (район, область, фінал у Києві). На всіх етапах загальнонаціонального конкурсу-захисту приймають участь близько 100 000 школярів-старшокласників, а до фіналу виходять лише 1000 кращих. Як сам конкурс, так і вся діяльність Малої академії структурована за 6 науковими відділеннями, що включають в себе 40 секцій за майже всіма науковими напрямками (за матеріалами man.gov.ua)
Учні нашого навчального закладу вже багато років поспіль беруть участь у захисті наукових робіт у МАН. За останні роки це:
2007-2008 н.р.
ПІБ учасника |
Профіль |
Тема роботи |
Керівник |
Місце обл. етап
|
Чумак Євген Павлович |
хіміко-біологічний |
Гельмінтофауна лобана Азовського моря та Керченської затоки |
Ізюмова С.Л. |
учасник |
Логвінова Олекандра Андріївна |
філологія та мистецтвознавство |
Аналіз ступеня адеквотності перекладу фразеологізмів за романом У.С.Моема "Театр" і його офіційним перекладом |
Здановська С.В. |
учасник |
Григор'єва Тетяна Володимирівна |
філологія та мистецтвознавство |
Літературне та мистецько-декоративне облаштування рольових ігор та театралізованих дійств в народних святах зимового циклу. |
Гриняєва Н.Г. |
ІV місце |
Ходак Вікторія Олегівна |
філологія та мистецтвознавство |
Графічний дизайн у сучасному книговидавництві. Ілюстративне наповнення дитячої книги. |
Гриняєва Н.Г. |
ІV місце
|
Хіта Ірина Михайлівна |
філологія та мистецтвознавство |
Відображення національних особливостей в традиційному одязі японців та його вплив на європейське та українське вбрання |
Гриняєва Н.Г. |
І місце |
Бублик Оксана Григорівна |
історико-географічне |
Артефакти кам'яного віку. зображення птахів та звірів на кремні |
Бородін С.Е. |
ІІІ місце |
Стрельцов Антон Олексійович |
історико-географічне |
Агати Альмінської долини |
Бородін С.Е. |
І місце |
2008-2009 н.р.
ПІБ учасника |
Профіль |
Тема роботи |
Керівник |
Місце обл. етап |
Стрельцов Антон Олексійович |
історико-географічне |
Агати Альмінської долини |
Бородін С.Е |
І місце |
Баранова Ольга Сергіївна |
філологія та мистецтвознавство |
Музеї під відкритим небом. Запорізький музей під відкритим небом на острові Хортиця |
Гриняєва Н.Г. |
ІV місце |
Паскаль Анастасія Артурівна |
філологія та мистецтвознавство |
Фотомистецтво від минулого до сьгодення. Сучасне фотомистецтво Запорізького краю |
Гриняєва Н.Г. |
ІV місце |
Ходак Вікторія Олегівна |
філологія та мистецтвознавство |
Графічний дизайн у сучасному книговидавництві. Ілюстративне наповнення дитячої книги. |
Гриняєва Н.Г. |
ІV місце |
Стрельцов Антон у 2009 році представляв Запорізьку область у республіканському етапі захисту наукових робіт МАН та посів на ньому І місце.

Рік |
ПІБ учасника |
Профіль |
Тема роботи |
Керівник |
Місце
в обласному етапі
|
2009-2010 |
Піроженко Ганна |
філологія та мистецтвознавство |
Архітектура запорізької Січі |
Гриняєва Н.Г. |
ІІІ місце |
2010-2011 |
Лук'яненко Катерина |
філологія та мистецтвознавство |
Індійський танець і світова хореографія |
Гриняєва Н.Г. |
ІІ місце |
2011-2012 |
Лук'яненко Катерина |
філологія та мистецтвознавство |
Індійський костюм для виконання храмових танців: трансформація у часі |
Гриняєва Н.Г. |
ІІІ місце |
2011-2012 |
Скрябіна Анна |
філологія та мистецтвознавство |
Втілення індивідуального характеру спортивної події в емблемі. До і після Євро-2012 |
Гриняєва Н.Г. |
учасник |
2012-2013 |
Лук'яненко Катерина |
філологія та мистецтвознавство |
Облачення священнослужителів православної церкви: nрадиції та сучасність |
Гриняєва Н.Г. |
ІІ місце |
2012-2013 |
Скрябіна Анна |
філологія та мистецтвознавство |
Популяризація української архітектури та зодчества (на прикладі історико-культурного заповідника «Хортиця») |
Гриняєва Н.Г. |
учасник |
2015-2016 |
Григор'єва Ганна |
філологія та мистецтвознавство |
|
Гриняєва Н.Г. |
учасник |
2016-2017 |
Корякіна Ангеліна |
філологія та мистецтвознавство |
Етноідентичність у сучасному просторі.Використання елементів етносу під час створення фірмового стилю компанії
|
Гриняєва Н.Г. |
учасник |
2016-2017 |
Іванченко Вікторія |
фізика |
Енергоефективність у побуті |
Шуваєва Г. Л. |
ІІІ місце |
