НВК №70 м.Запоріжжя - Матеріали Вецкур Н.С. до участі у міській педагогічній виставці перспективного досвіду 2016р.

Стань успішним разом з нами!

Навчально-виховний комплекс №70 - це загальноосвітня школа №70, клуб дітей з особливими потребами "Джерело", спортивно-туристичний клуб "Едельвейс"

Вітаю Вас Гість | RSS Место под блок

Тема досвіду: Нестандартні заходи екологічної спрямованості в системі виховної роботи класного керівника

 

Вецкур Наталія Сергіївна, вчитель біології, «спеціаліст першої категорії»

Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю Запорізької міської ради Запорізької області, директор – Гігаурі Надія Вікторівна, адреса: вул. Снайперська, 1,  тел.: (0612) 769 80 42, school-70.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

 Екологічна освіта та екологічне виховання школярів в сучасній школі мають стати пріоритетними в роботі з учнями різних вікових категорій. Завдання школи полягає не тільки в тому, щоб сформувати певний обсяг знань з екології, а й сприяти придбанню навичок наукового аналізу явищ природи, осмислення взаємодії суспільства і природи, усвідомлення значущості своєї практичної допомоги природі.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Екологічне виховання передбачає розкриття сутності світу природи – середовища перебування людини, що зумовлює необхідність в збереженні цілісності, чистоти, гармонії в природі. Це передбачає вміння осмислювати екологічні явища, робити висновки про стан природи, розумно взаємодіяти з нею. Естетична краса природи сприяє формуванню моральних почуттів, обов’язку та відповідальності за її збереження, спонукає до природоохоронної діяльності. Любов до природи слід виховувати з раннього дитинства. «Дітей, що не вміють ще ходити, - писав Григорій Ващенко, - треба частіше виносити на свіже повітря, щоб вони могли бачити рідне небо, дерева, квіти, різних тварин. Усе це залишається в дитячій душі, осяяне почуттям радості, і закладає основи любові до рідної природи. Коли дитина підросте й почне ходити і бігати, треба дати їй у певних межах волю, щоб вона мала можливість більше рухатися і накопичувати в своїй душі враження від того, що вона бачить і чує. Так дитина звикає до рідної природи й починає любити її, хоч спочатку не усвідомлює своєї любові». Тому саме класний керівник, вчитель у першу чергу має виступати носієм високої екологічної культури, використовувати всі можливості, щоб посіяти в серцях учнів зернятка любові до природи.

 

Науково-теоретична база досвіду

1.Бех І. Виховання особистості. – К.: Либідь, 2003. – 280 с.

2.Воробйова С. Дидактична гра в процесі навчання //Рідна школа. - 2002 - №10. - с.46-48.

3.Гнатюк - Орлова Н. Адамчук І. Ігри дорослих   продовжуються.  Активні методи навчання.// Управління освітою. -2004. -№ 13-14.

4.Іванова Т. Формування екологічного мислення та здатності ліцеїстів будувати гармонійні відносини з природою. // Рідна школа. – 2008, березень – квітень. – с. 53 -54.

5.Кучай Т. Ретроспективний аналіз екологічного виховання як складова екологічної освіти.// Рідна школа. – 2008. – червень. –с.27 – 29.

6.Янкова Є. Екологічна освіта в навчально-виховних закладах району. //Управління освітою. – 2006. – число 13-14. – с.31-39.

Стисла анотація досвіду

Плануючи роботу, класний керівник повинен особливу увагу звертати у кожному конкретному класі на відбір форм і видів з метою забезпечення цілісності, наступності, єдності і нероздільності екологічного навчання і виховання школярів. Окрім бесід, на позакласних годинах застосовуються традиційні методи екологічної освіти: дидактичні ігри, літературно-екологічні свята, морально-естетичні ігри тощо;  нетрадиційні форми: виконання  проектів, ділові ігри, диспути, дискусії, аукціони, ярмарки, робота в малих групах, тренінги, творчі групи, мозкові штурми, ЛНП - лабораторія невирішених проблем, турніри знавців природи, прес-конференції, кінолекторії, ігри-естафети, прес-конференції тощо.

 

Результативність впровадження досвід

У процесі роботи в якості класного керівника накопичено чималий досвід організації та проведення масових, групових та індивідуальних форм екологічного виховання дітей та учнівської молоді. Це  «Ток-шоу» і «екологічні вистави», екологічні мандрівки – «Екологічна стежка», проведення майстер-класів, годин спілкування із квітами, конкурсів екологічного малюнку, екологічних ігор, наукових конференцій,  екологічних марафонів, реалізація дослідницької, проектної діяльності, перегляд дитячих кінофільмів, створення презентацій  про природу, – ось далеко не повний перелік навчально-виховних заходів, які спрямовують увагу, емоції, дії учнів на формування екологічної культури.

 

Репрезентація досвіду

Проведення уроків в рамках роботи шкільної межпредметної творчої групи, матеріали використовувались для проведення Декади наук, презентація досвіду на педраді та ШМО класних керівників, участь в «VII Міській виставці педагогічних технологій 2015-2016 навчальному році».

Перейти до перегляду матеріалів

Проголосувати за матеріал на сторінці виставки


Пошук по сайту

Новини клубів

Підручники

Дії в надзвичайних ситуаціях

Книга про школу

Офіційні посилання

Міністерство освіти і науки України



ТВО Комунарського району



Центр оцінювання якості освіти



Коли потрібна допомога:

Адреси та телефони служб МВС, в які можна звертатися в разі потреби можна знайти тут>>

Самоврядування

Президент школи


Бірюков Руслан, 11 - А клас

Всеукраїнські конкурси

Сайти вчителів





Новинu osvita.ua