Майстер-класи на уроках та в позакласній роботі учителя трудового навчання

Гриняєва Наталія Григорівна
вчитель трудового навчання, «спеціаліст вищої категорії», «учитель-методист»
Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю (підрозділ ЗОШ №70) Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса: 69027, м. Запоріжжя, вул. Снайперська, 1
Телефон: 7698050
E-mail: school70@ukr.net
Сайт: zp-school70.at.ua
Директор Гігаурі Надія Вікторівна
Провідна педагогічна ідея досвіду
Майстер-клас - це особлива форма навчального заняття, яка заснована на практичних діях показу і демонстрації творчого вирішення певного пізнавального та проблемного педагогічного завдання безпосередньо майстром (вчителем, підготовленим учнем тощо).
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Оскільки майстер-клас - це ефективна форма передачі знань і умінь, обміну досвідом навчання і виховання, основною частиною якої є демонстрація оригінальних методів освоєння певного змісту за активної ролі всіх учасників заняття, то в наш час, час пошуку нових ефективних методів викладання МК дуже вдало доповнюють традиційну форму передачі знань учням. Таким чином, майстер-клас надає можливість передачі учням досвіду майстром шляхом прямої й коментованої демонстрації прийомів роботи.
Науково-теоретична база досвіду
Майстер-класи як технологія передачі знань від майстра до учнів з’явилась дуже давно, але не використовувалась як окремий вид навчання, а була складовою у загальній системі передачі знань. І лише останнім часом МК стали використовуватись як окрема, самостійна навчальна технологія. Найчастіше МК використовують для відкритих творчих заходів. Така публічність призводить до заохочення і активної участі у МК випадкового глядача, що значно підвищує їх результативність.
Стисла анотація досвіду
Учитель як професіонал протягом років виробляє індивідуальну (авторську) методичну систему, що містить цілепокладання, проектування, використання послідовності багатьох відомих дидактичних і виховних методик, уроків, заходів, власні винаходи, ураховує реальні умови роботи з різними категоріями учнів тощо. Я використовую міні МК на уроках трудового навчання різних технік декоративно-ужиткового мистецтва: вишивання, в’язання, виготовлення м`якої іграшки, ляльки-мотанки тощо та на уроках дизайну демонструючи різні техніки з малювання та створення і оздоблення проектних виробів. Окрім цього, дуже активно я використовую МК в роботі з гуртківцями та під час проведення з ними різноманітних позакласних заходів. За цей час було накопичено певний досвід з питань планування, організації майстер-класів у розрізі трудового навчання.
Результативність впровадження досвіду
1.Накопичений досвід роботи та знання з основного предмету;
2.Володіння великою кількістю технік з різних видів декоративно-ужиткового мистецтва ( в тому числі популярних у наш час: декупаж, вітраж, батик тощо;
3.Володіння комп’ютерними програмамиWindows, MSOffice, PowerPoint,Internet
Репрезентація досвіду
Використання в межах ЗНВКТП:
1.Проведення занять за формою МК в межах Декад:
2.Предметно-методичного циклу на тему «Від розвитку навчально-пізнавальної до формування дослідницької компетентності шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій на уроках та в позакласний час»;
3.Відкритий захід для участі в конкурсі «Сходинка до успіху» на тему: «Виготовлення квітів для прикрашання помешкань. Оформлення шкільного кабінету до свята»;
4.Предметно-методичний день здоров’я для учнів 7-х кл. на тему: «Знайомство з індійським танцем» (у межах декади наук «Уроки здоров’я на уроках» та з використанням педагогічної технології «Діти дітям») тощо;
5.Предметно-методичний день «Подаруй краплинку любові захисну вітчизни».
Позакласна робота:
1.Проведення предметних та позакласних заходів у формі МК на семінарах для батьків;
2.В межах проведення святкових заходів та звітів з гурткової роботи;
За межами школи:
1.В межах роботи творчої групи «Діти дітям» (2011-2013) проведення МК в ДК та на площах міста;
2.В межах роботи творчої групи «Навчився сам- навчи іншого» (2012-2015) проведення МК в центр ТТУМ «Грані» та у клуб «Джерело» для дітей з проблемами здоров’я та для хворих дітей з ТЕР центру.
Інше:
1.Статті в газеті «Шкільний світ» : «Трудове навчання» №7/2015»Декупаж у декоруванні ужиткових речей», «Позашкілля» №4/2013 «Чарівність індійського танцю»;
2.Створення групи учнів-волонтерів та лідерів для організації і проведення учнівських майстер-класів;
3.Проведення І (шкільного) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт у МАН у формі майстер-класів;
4.Активна участь у виставках та різноманітних шкільних, районних та міських заходах.
Перейти до перегляду матеріалів
Проголосувати за матеріал на сторінці виставки
|