Стань успішним разом з нами!

Навчально-виховний комплекс №70 - це загальноосвітня школа №70, клуб дітей з особливими потребами "Джерело", спортивно-туристичний клуб "Едельвейс"

Вітаю Вас Гість | RSS Место под блок

Про все цікаве


Головна » Про все, що цікавить... » Поради батькам

Поради логопеда батькам майбутніх  першокласників
18.05.2018, 13:01


            Мова - одна з найважливіших психічних функцій. Якщо у дитини правильна і багата мова, їй легко формувати і висловлювати свої думки, відносини з однолітками і дорослими стають змістовними і повноцінними,  активно здійснюється  психічний розвиток. Мова лежить в основі оволодіння грамотою і всіма іншими дисциплінами.


                     На що треба звернути увагу в розвитку мови дошкільника
1. Звуковимова.
       Якщо ваша дитина не вимовляє один або кілька звуків, зверніться до логопеда.
2. Стан фонематичних процесів.
       Цей розділ має на увазі:
 - вміння дитини розрізняти звуки на слух, не змішувати їх в мові. Наприклад: б-д, ч-ц, ж-з, ш-с, т-д, з-с, та ін.);
 - вміння визначати перший, другий, ..., останній звук в слові;
 - вміння визначати місце звуку в слові (на початку, в середині, в кінці);
 - вміння придумувати слово на заданий звук;
 - вміння з'єднати звуки в слово (с, о, н - сон);
 - вміння порахувати кількість звуків в слові;
 - вміння розрізняти склади і повторювати  ланцюжки складів : ба-па-ба, та-та-да, ви-ви-фи та ін.

3.Стан складової структури слова.
       Шестирічна дитина вміє безпомилково вимовляти слова і фрази типу: велосипедист, корабельна аварія, екскурсовод, циркач виступає в цирку і т. д.
4.Стан граматичної будови мови.
        Дитина в цьому віці може правильно утворювати множину іменників (стіл - столи, ліжко - ліжка, стілець -стільці, дерево - дерева, гніздо - гнізда, ...), зменшувально-пестливі форми слів (книга - книжечка, вишня - вишенька, скло - скельце,  і т.д.)
Слід звернути увагу на те, як дитина пов'язує слова в реченнях, чи не допускає помилки узгодження слів в роді, числі, відмінку. Діти з недорозвитком граматичного ладу мови говорять: «червона яблука», «хлопчик годує гусак, півень», «дівчинка мріє нова сукня,  ведмедикам» та ін.
Якщо в мові 5-6-річних дітей іноді зустрічаються граматичні помилки, дорослі обов'язково повинні виправляти їх, і спокійним рівним тоном просити повторити правильно. Якщо такі помилки постійні, потрібно обов'язково звернутися до логопеда.
5. Стан словникового запасу
        Чим більший запас слів у дитини, тим більше можливості за допомогою мови висловити найточніше свої думки і почуття.
Дошкільнята вже вміють класифікувати предмети за різними темами (іграшки, транспорт, овочі, меблі і т.д.), безпомилково можуть назвати дитинчат тварин. Перевірте, чи назве ваша дитина дитинча вівці, корови, коня, собаки та ін.
Чи знає назви днів тижня, назви і відмінні риси пір року. Чи оперує такими поняттями: «ліворуч», «праворуч», «вгору», «вниз», «раніше», «пізніше», «більше», «менше» і т. д. Чи правильно розуміє значення прийменників і точно
використовує їх у мовленні (на, в, у, під, за, перед,  до, від, з, з-за, з-під ...).
Важливо вміти повідомити за допомогою слів свій емоційний стан, оцінити самопочуття (мені сумно, я засмучений, я ображений, я радий, і т.д.)
      Діти, як і ми, дорослі, знають більше слів (пасивний словник), ніж використовують в мовленні (активний словник). Щоб активувати пасивний словник, грайте з дитиною в мовні ігри:
- «Гра в слова» (дорослий називає будь-яке слово, потім дитина називає слово, яке починається з останньої букви попереднього слова і далі по черзі (троянда -  акваріум- метр і т. д.);
- «Скажи навпаки» (день-ніч, старий-молодий, холодний-гарячий, поганий-хороший, брудний-чистий, сміється-плаче, радіє-засмучується, і т. д.).
- "Слова-приятелі» (сміливий - хоробрий, йти - крокувати, холодний - прохолодний - студений - морозний, бігти - мчати, говорити — розмовляти та ін.).

В ці ігри можна грати перекидаючи м'яч.

6.Стан зв'язного мовлення.
       Дитина повинна мати досить розвинене зв'язне мовлення, розмовляти повними  реченнями. Вміти чітко і послідовно розповідати про що-небудь, переказувати побачене або почуте.
Візьміть будь-яку дитячу книжку, прочитайте, розберіть нові (складні) слова, попросіть дитину розповісти ( «Ой, я забула, чому мама Васі засмутилася?»). Уважно роздивіться ілюстрації, опишіть все, що намальовано (нехай це робить сама дитина, а ви підказуйте). Заохочуйте в дитині прагнення ставити запитання. Вивчайте з дитиною вірші напам'ять.
Майбутній школяр вміє відповідати на питання, переказувати, складати розповіді за сюжетною картинкою, серією картинок.
            Для оволодіння навичкою письма важливо мати розвинену дрібну моторику кистей рук (нехай ваша дитина більше малює, ліпить, працює з ножицями, грає в мозаїку, шиє і вишиває і т.п.), хороший стан просторових функцій (вміти визначати праву і ліву руку, ногу у себе і у людини, що стоїть до дитини обличчям, знати де права і ліва сторона, вміти знаходити на аркуші паперу верхній лівий кут, нижній правий кут, середину і т.д.).

        Сподіваюся, що усим перерахованим вище ваша дитина оволоділа.
Якщо є проблеми - не засмучуйтеся, є фахівці, які допоможуть Вам і вашій дитині. Головне - своєчасне виявлення порушень і ранній початок корекційних заходів.

Вчитель-логопед              Чузова Л.В.

Додав: Admin |
Переглядів: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Увага!


Батькам майбутніх першокласників!
Прийом документів відбувається з 8 по 31 травня. Години прийому: Четвер 12.00 - 17.00
П`ятниця 09.00 - 18.00.

Пошук по сайту

Новини клубів

Дії в надзвичайних ситуаціях

Шкільна газета

Книга про школу

Офіційні посилання

Міністерство освіти і науки України



ТВО Комунарського району



Центр оцінювання якості освіти



Теги

переможці конкурсів класні години конкурси декада наук клуб Джерело клуб Едельвейс виставка Федорченко О.О. Вецкур Н.С. Сапотницька Л.Є. Колодяжна В.А. Гриняєва Н.Г. Зінченко В.П. Ігнатова Н.П. бібліотечні уроки
Ковтун В.В. випускний До Дня писемності Перший дзвоник Марченко О.О. Новий рік Оцалюк Н.В. козацтво Гетьман М.О. Здановська С.В. Свинцицька Л.В. гуртки зустріч з ветеранами останній дзвоник театр свято Ковтун А.В. Шевченківські свята Мороз Г.Ю. Гоголенко О.А. Талдикіна І.І. Масляна акція Гетьман І.Д. Грифон Ковтун С.А. Учбова практика Панічева Н.М. Силенко І.Д. МАН свято Бевз Є.В. День Святого Миколая лінійка нагородження Летошка Т.В. майстер-клас Мироненко М.М. Корякіна Л.М. Учитель року Шмиголь Н.Ф. Шавульська Л.Г. Агітбригади екскурсія Бутник П.П. вибори президента Майданс Уколова О.А. День закоханих Примак С.В. Танигіна Л.М. Машошин В.П. Кот О.І. Сапешко Л.С. Понятенко Л.В.

Коли потрібна допомога:

Адреси та телефони служб МВС, в які можна звертатися в разі потреби можна знайти тут>>

Нове відео

Краса землі моєї

Запоріжжя місто для дітей

Самоврядування

Супер-класи-2017

4А, кл.кер.Зінченко В.П.
Highslide JS

8Б, кл.кер.Шмиголь Н.Ф.
Highslide JS

11, кл.кер.Свинцицька Л.В.
Highslide JS

Президент школи


Корякіна Ангеліна, 11 клас

Всеукраїнські конкурси

Сайти вчителів



Новинu osvita.ua